Kariera

Kontakt

EN PL UK
/uploads/media/hero_small_desktop_slide/04/4274-u_1603-min.jpg?v=1-0

Asfalt V12000

Informacje podstawowe

Identyfikacja wyrobu -  Asfalt V 12000 – zgodny z wymaganiami EN 12591. Wyroby należy dostarczać w izolowanych cysternach samochodowych, w stanie ciekłym w podwyższonej temperaturze zapewniającej wymaganą pompowalność. Temperatura transportowanego asfaltu powinna mieścić się w przedziale 125 – 150 °C. Ogólne zasady bezpieczeństwa transportu asfaltu modyfikowanego polimerami według przepisów ADR/RID.

Warunki magazynowania - Asfalt drogowy należy przechowywać w izolowanych zbiornikach stalowych posiadających system grzewczy, zamkniętych, chroniących produkt przed zanieczyszczeniem i zawodnieniem. Maksymalna temperatura magazynowania nie powinna przekroczyć – patrz w zakładce specyfikacja. Nie są znane przypadki braku stabilności magazynowania, w których asfalt V12000 w wyżej wymienionych warunkach magazynowania utraciłby pożądane właściwości na skutek np. separacji faz, Niemniej należy zminimalizować czas magazynowania w temperaturach technologicznych 125-150 °C, tak aby zapobiec twardnieniu asfaltu na skutek starzenia. W przypadku konieczności magazynowania w warunkach nieokreślonych w niniejszym dokumencie należy się skontaktować z producentem w celu określenia dalszego postępowania z wyrobem.

Postępowanie w laboratorium i produkcja przemysłowa - Podczas produkcji, układania i zagęszczania oraz badań laboratoryjnych mieszanek mineralno-asfaltowych z użyciem asfaltu drogowego zaleca się stosować temperatury technologiczne podane w tablicy poniżej.

Zastosowanie

Asfalty rodzaju V1500, V3000, V6000 i V12000 to miękkie lepiszcza stosowane do budowy nawierzchni drogowych na drogach o niskim natężeniu ruchu , głównie w krajach, gdzie występują bardzo ostre zimy (np. w krajach skandynawskich). Dla przykładu stosowany jest w Norwegii w rejonach, gdzie średnia roczna temperatura wynosi poniżej 6 st. C. Asfalty miękkie często stosowane są w technologiach z wykorzystaniem materiału z recyklingu: zarówno do podbudów (z mieszanki żwirowo-bitumicznej) jak również do produkcji mieszanek mineralno- asfaltowych z zastosowaniem asfaltu spienionego.

Asfalty miękkie V3000 i V6000 można również stosować do budowy i utwardzania dróg gruntowych o bardzo małym obciążeniu ruchem za pomocą mieszanek mineralno-asfaltowych z bardzo miękkiego betonu asfaltowego wg normy EN 13108-3, takie zastosowania powszechne są na Litwie i Łotwie.

Złóż zamówienie

Zamówienie na asfalt możesz złożyć:

  • Wysyłając maila na adres bitumen@uni-bitumen.pl z uzupełnionym formularzem zamówienia dostawy (do pobrania poniżej)
  • Kontaktując się z przedstawicielami krajowymi lub zagranicznymi, tutaj

 

Temperatury technologiczne mieszanek mineralno-asfaltowych:

 

Rodzaj lepiszcza:

asfalt drogowy miękki

V 12000

Postępowanie z próbkami w laboratorium

Sposób postępowania z próbkami (czas rozgrzewania i temperaturę) określa norma EN 12594.

 

Po rozgrzaniu próbek w pojemnikach należy je ujednorodnić przez mieszanie.

 

Należy unikać wielokrotnego rozgrzewania próbek.

Temperatura zagęszczania próbek

W laboratorium zgodnie z EN 12697-30

115 ± 5 °C

Produkcja przemysłowa

Maksymalna temperatura magazynowania asfaltu

150°C

Temperatura pompowania asfaltu

125-150°C

Temperatura produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej w technologii „na gorąco”

mma typ C

 mma typ S

 110 – 130°C

 (70)1   80-110°C